Så længe selvbetjeningen på rejsekort.dk er lukket kan man ikke selv tanke sit Rejsekort op, se sine rejser, bestille eller spærre Rejsekort via rejsekort.dk eller tanke op på et betjent salgssted. Skal man f.eks. spærre et Rejsekort, skal man derfor kontakte Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33.
Man kan stadig rejse på sit Rejsekort, og har man en tank-op-aftale vil ens Rejsekort også blive tanket op automatisk, som det plejer. Kunder, der stadig har Rejsekort uden tank-op-aftale, skal imidlertid huske at tanke op før torsdag 26. november kl. 16.00 for at være klar til weekendens tur med bus, tog og metro. Når opdateringen er gennemført betyder det blandt andet, at rejsekortkunderne får flere muligheder for selvbetjening. Eksempelvis vil kunderne fremover kunne se flere detaljer om deres rejser, f.eks. hvilke rabatter, man måtte have fået på rejsen.
Man skal som altid forsøge at checke ind ved påstigning. Hvis check ind ikke er muligt, skal man købe en billet på anden vis, f.eks. via sin mobil og gemme billetten, så kan man efterfølgende kontakte Rejsekort Kundecenter for at få refunderet forskellen mellem billetprisen og prisen for rejsen med Rejsekort. Hvis det ikke er muligt at købe en anden billet, vil et gyldigt Rejsekort accepteres som rejsehjemmel.
Rejsekort A/S beklager den ulejlighed, som opdateringen skaber for vores kunder
Fakta
Rejsekort A/S har allerede 23. november udsendt en informationsmail til de kunder, der jævnligt bruger deres Rejsekort, men endnu ikke har en tank-op-aftale. Man kan finde mere information om opdateringen på rejsekort.dk/systemopdatering. Her kan man læse om, hvad der sker, og hvordan man skal forholde sig i weekenden. Ligesom man kan kontakte Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33.