Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu

Første gang med Check Udvej Erhverv

Vi hjælper dig med at installere Check Udvej og foretage din første indmelding som ansat.

Tilføj rejsekort-produkter

Når du har hentet Check Udvej skal du tilgå menuen og gå til 'Profil'. Her kan du tilføje dine rejsekort-produkter; både dine personlige Rejsekort, men også de Rejsekort Erhverv som du bruger i forbindelse med dit job. 

Hvis du vil vide mere om brug af Check Udvej som privatperson, skal du følge denne alternative guide her.

Indsend anmodning

Når du forsøger at tilføje et Rejsekort Erhverv, vil du blive bedt om at sende en anmodning til din arbejdsplads. Du vil først kunne foretage indmeldinger med det gældende kortnummer, når din arbejdsplads har godkendt din anmodning.

Færdiggør oprettelse

Når du har indsendt en anmodning, vil du opdage at din Check Udvej er blevet opdelt i to kategorier: en for Rejsekort Erhverv og en for Rejsekort Privat. Du skal fremadrettet skifte mellem disse to menuer, når du anvender Check Udvej. 

Foretag indmelding

Du har nu mulighed for at foretage en indmelding. Her skal du vælge det gældende nummer, hvor du mangler at checke ud og tidspunktet for ankomsten. Systemet vil automatisk finde det check-ind der stemmer overens med afslutningen af din rejse. Du kan her vælge om du glemte at checke ud, eller blev forhindret i at checke ud.

Hvis du blev forhindret i at checke ud, vil du blive bedt om at indskrive den præcise perron og spor for afgangen. Det hjælper os med at opspore defekt udstyr på stationer og i busser. 

Vær forsigtig med indtastning af rejseoplysninger, da du ikke kan redigere i en indmelding, når den først er indsendt.

Afvent behandling

Når du har foretaget en indmelding af et manglende check ud for en rejse, skal du ikke foretage dig yderligere. Kontaktpersonen fra jeres rejsekort erhverv aftale overtager administrationen, godkendelsen og afregningen af det manglende check ud.