Vi opdaterer vilkår for Rejsekort som app – læs mere om lokationsdeling her LÆS MERE Ikon titel

Tina Hørbye Christensen bliver ny administrerende direktør i Rejsekort & Rejseplan A/S

4. jun 2024 kl. 12:15
Bestyrelsen i Rejsekort & Rejseplan A/S har ansat Tina Hørbye Christensen som ny administrerende direktør. Rejsekort & Rejseplan A/S driver og videreudvikler Rejsekort, Rejseplanen og RejseBillet på vegne af trafikvirksomhederne i Danmark.

Tina Hørbye Christensen tiltræder stillingen 1. august og kommer fra en stilling som Group CFO og Executive Vice President for People, Communication, IT og Digitalisation & Innovation i NIRAS Gruppen.

Tina Hørbye Christensen er 44 år, uddannet HD i Informatik og Økonomistyring fra CBS og Executive Global MBA fra CBS. Tina Hørbye Christensen har i sin karriere haft ledende stillinger inden for økonomi og IT i WSP/Orbicon, Dansk Standard, Papyrus, Maersk og ISS. Tina Hørbye Christensen har stor erfaring på topledelsesniveau både fra den private og offentlige sektor

Rejsekort og Rejseplan A/S letter dagligdagen for flere hundredetusinde rejsende. Selskabet løser en væsentlig samfundsopgave og udgør en central del af infrastrukturen i den kollektive transport. Der blev i 2023 foretaget 176 mio. rejser med Rejsekort, og der er dagligt over 1,4 mio. søgningerRejseplanen. I 2023 lancerede selskabet RejseBillet, der er en landsdækkende app-baseret løsning til køb af blandt andet enkeltbilletter, zonebilletter og periodekort. I foråret 2024 blev Rejsekort som app lanceret til en afgrænset målgruppe, og løsningen bliver rullet fuldt i løbet af de kommende år. Rejsekort & Rejseplan A/S yder væsentlige leverancer for at sikre de rejsende en god oplevelse – hver dag.

”Jeg ser frem til at stå i spidsen for Rejsekort & Rejseplan A/S, der er en vigtig digital billet- og betalingsinfrastruktur og trafikinformation til glæde for rigtig mange rejsende. Hovedopgaven bliver at eksekvere og videreudvikle den nye digitale strategi, så det bliver endnu nemmere for de rejsende. Det giver i den grad mening for mig at være en del af en så væsentlig samfundsopgave, ligesom jeg glæder mig til sammen med ledere og medarbejdere at videreudvikle selskabet som en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads, siger Tina Hørbye Christensen.

”I bestyrelsen ser vi frem til at byde Tina Hørbye Christensen velkommen som ny direktør til at videreudvikle selskabet. Vi er midt i implementeringen af vores nye digitale strategi, som skal sikre udviklingen af en ny fælles, digital mobilitetstjeneste. Strategien skal blandt andet løfte Rejsekort & Rejseplan A/S over på nye teknologiske platforme og gøre det endnu mere sikkert, fleksibelt og brugervenligt at finde og benytte transportløsninger, udtaler Lilian Mogensen, bestyrelsesformand for Rejsekort & Rejseplan A/S.

For yderligere spørgsmål, kontakt venligst presse på tlf. 2220 1174.