Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu

Priser og betaling

Priser

Ja, det er som hovedregel de samme priser du vil opleve via kort og appen.

Der kan dog forekomme situationer, hvor der kan være afgivelser i prisen på de to typer Rejsekort. Det skyldes, at du med Rejsekort som kort betaler fra check ind tidspunktet, mens du med Rejsekort som app betaler for det planlagte afgangstidspunkt og altså ikke check ind tidspunktet.

Hvis du mener, du burde have opnået rabat på din tur, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under din rejse i rejsehistorikken.

Vær opmærksom på, at Rejsekort som app endnu ikke giver rabatter til bl.a. rejsende, der skal visiteres til rabat. Det kommer i senere versioner af appen.

Betaling

I Rejsekort som app er det kun muligt at betale med MobilePay. På et senere tidspunkt vil det blive muligt at betale med betalingskort.

Én gang i døgnet betaler du den samlede pris for alle dagens rejser. Du kan se alle dine rejser med pris i din rejsehistorik.

Så snart rejsen er afsluttet, bliver beløbet for rejsen registreret på en faktura, som sendes til dig én gang dagligt via mail. Bemærk, at betalingen sker den følgende nat.

Hvis betalingen ikke kan gennemføres, vil kontoen blive blokeret, og det vil ikke være muligt at checke ind, før betalingen er gået igennem.

Hvis betalingen ikke er gået igennem via MobilePay, kan det være nødvendigt at genaktivere MobilePay i Rejsekort som app. 

I Rejsekort som app, er det kun muligt at betale med MobilePay. Betaling med andre betalingsmidler (fx betalingskort) kommer på et senere tidspunkt.

Du bedes sikre, at du har den seneste version af både Rejsekort som app og Mobilepay installeret.

Hvis du har dette og fortsat oplever problemet, så bedes du afinstallere din Mobilepay-app og installere den på ny. Herefter burde du kunne tilføje Mobilepay som betalingsvalg i Rejsekort som app.

Ja, det kan du. I forbindelse med dine rejser vil du hver dag modtage en beregning over dine rejsers pris. Fakturaen sendes til den e-mailadresse som du har opgivet, da du loggede ind på appen første gang.

Ønsker du ikke at få tilsendt en faktura dagligt, så kan du afmelde funktionen under Indstillinger/Notifikationer ved at deaktivere Kvittering via e-mail. Selv om du afmelder faktura via e-mail, vil du altid kunne finde en oversigt over dine betalinger i appen under Rejsehistorik/Betalinger.

Rabatter

Rejser du på Fyn eller i Jylland og har du optjent rabattrin på Rejsekort som kort? Så kan du nu overføre dine optjente rabattrin fra Rejsekort som kort til Rejsekort som app.

Rabatten gives kun på rejser vest for Storebælt og overflyttes ikke automatisk fra det Rejsekort som kort til Rejsekort som app. 

Overfør dine optjente rabattrin

For at overføre optjente rabattrin fra kort til app skal du i appen finde menupunktet ’ Rabatter’ og vælge ’Overfør rabattrin fra kort til app’. Herefter skal du indtaste dit rejsekortnummer på 16 tal.

Dine rabattrin bliver nu overført, og du kan rejse med samme rabat, som du gjorde med dit Rejsekort som kort. Du kan overføre dit rabattrin én gang. Hvis du har optjent et højere rabattrin i appen, end du har på kortet, vil det højeste rabattrin gælde. 

Du kan se dit rabattrin for Rejsekort som kort i selvbetjeningen på rejsekort.dk og se dit rabattrin for Rejsekort som app i appen under ’Rabat’.

I appen opgøres mængderabat fremadrettet månedsvis og opgøres ved udgangen af måneden. Vi bruger det højeste rabattrin du har opnået de forudgående tre måneder, til at beregne dit rabattrin.

Ja, du optjener mængderabat på (næsten) samme måde som Rejsekort som kort.

Mængderabatten opgøres ved udgangen af måneden i appen, hvor den på Rejsekort som kort opgøres individuelt for hvert Rejsekort.

Mængderabatten beregnes hver måned ud fra det højeste rabattrin du har opnået i de forudgående 3 måneder.

Hvilket rabattrin starter jeg på?

Når du starter med at bruge appen, starter du på niveau 0. Dit rabattrin rettes til ved første beregning af mængderabatten. Det er altid det højeste rabattrin, der er opnået inden for de forudgående tre måneder, der benyttes til beregning af din rabat. Det betyder, at den rejseaktivitet du har i indeværende måned, først indgår i beregningen af din rabat i næste måned.

Har du optjent mængderabat på Rejsekort som kort, overføres den ikke automatisk til Rejsekort som app. Ønsker du at overføre den optjente mængderabat til appen kan du gøre det således:

  1. Allerede efter første rejse i zoner med mulighed for optjening af mængderabat, vil du modtage en notifikation med link direkte til overførsel af optjent rabat. Her indtaster du dit 16-cifrede Rejsekortnummer og trykker på Send, hvorefter mængderabatten overføres til appen, og du kan benytte dig af den optjente rabat på dine rejser.
  2. Du kan også i menuen i appen vælge Rabatter/Mængderabat. I højre hjørne vises en cirkel med et plus i, som du skal klikke på. Her indtaster du dit 16-cifrede Rejsekortnummer og trykker på Send, hvorefter mængderabatten overføres til appen, og du kan benytte dig af den optjente rabat på dine rejser.

Vær opmærksom på, at du kun kan få overført din mængderabat én gang. Hvis du efter overførslen fortsætter med at benytte Rejsekort som kort, overføres ikke yderligere optjent mængderabat til appen.

Rabat for rejser udenfor myldretid vil blive beregnet fra transportmidlets planlagte afrejsetidspunkt i stedet for dit check ind tidspunkt. Hvis der er forsinkelser, kan det muligvis påvirke, hvorvidt du får tildelt rabatten.

Hvis du mener, at rabatten burde have været gældende på din tur, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under din rejse i rejsehistorikken. 

rejsekort logo

Hvis du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Alle hverdage kl. 8-16.

Kontakt kundecenter