Verificering via MitID
Hvis det er første gang du bruger Check Udvej, vil du blive bedt om at MitID-verificere dig. Det sker automatisk, efter at du har indtastet dit Rejsekort-nummer.
Hvis du er barn eller skal indmelde på vegne af dit barn, skal du følge denne alternative guide her.
Færdiggør oprettelse
Foretag indmelding
Du har nu mulighed for at foretage en indmelding. Her skal du vælge det gældende Rejsekort produkt, hvor du mangler at checke ud og tidspunktet for ankomsten. Systemet vil automatisk finde det check-ind der stemmer overens med afslutningen af din rejse. Du kan her vælge om du glemte at checke ud, eller blev forhindret i at checke ud.
Hvis du blev forhindret i at checke ud, vil du blive bedt om at indskrive den præcise perron og spor for afgangen. Det hjælper os med at opspore defekt udstyr på stationer og i busser.
Vær forsigtig med indtastning af rejseoplysninger, da du ikke kan redigere i en indmelding, når den først er indsendt.
Afvent behandling
Problemer
Hvis du oplever problemer med Check Udvej appen ikke virker, skal du prøve at slette appen. Du skal herefter slukke og tænde din telefon. Vent herefter 15 minutter før du installere den igen.
Hvis du stadig oplever problemer, skal du igen prøve at slette appen, for herefter at slukke og tænde telefonen. Når du har ventet mindst 24 timer, skal du installere den igen.