Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu

Første gang med Check Udvej

Vi hjælper dig med at installere Check Udvej og foretage din første indmelding.

Tilføj Rejsekort-produkter

Når du har hentet Check Udvej skal du tilgå menuen og gå til 'Profil'. Her kan du tilføje dine Rejsekort-produkter. Hvis du har flere kort, vil de automatisk tilføjes efter du har indskrevet det første.

Verificering via MitID

Hvis det er første gang du bruger Check Udvej, vil du blive bedt om at MitID-verificere dig. Det sker automatisk, efter at du har indtastet dit Rejsekort-nummer.

Hvis du er barn eller skal indmelde på vegne af dit barn, skal du følge denne alternative guide her.

Færdiggør oprettelse

Når du har MitID-verificeret dig, vil du blive bedt om at vælge en 4-cifret pinkode. Den skal du bruge fremadrettet i dit brug af Check Udvej. Efterfølgende skal du acceptere vilkårene for brug af Check Udvej. Når det er gennemført, vil du nu kunne se dine Rejsekort-produkter under 'Profil'. 

Foretag indmelding

Du har nu mulighed for at foretage en indmelding. Her skal du vælge det gældende Rejsekort produkt, hvor du mangler at checke ud og tidspunktet for ankomsten. Systemet vil automatisk finde det check-ind der stemmer overens med afslutningen af din rejse. Du kan her vælge om du glemte at checke ud, eller blev forhindret i at checke ud.

Hvis du blev forhindret i at checke ud, vil du blive bedt om at indskrive den præcise perron og spor for afgangen. Det hjælper os med at opspore defekt udstyr på stationer og i busser. 

Vær forsigtig med indtastning af rejseoplysninger, da du ikke kan redigere i en indmelding, når den først er indsendt.

Afvent behandling

Når du har foretaget en indmelding, skal du vente på at den bliver behandlet. Under 'Status' kan du se alle de indmeldinger du har foretaget. Hvis din indmelding bliver godkendt, vil du blive bedt om at godkende den beregnede pris for din rejse. Efterfølgende vil det passende beløb blive tilføjet/trukket fra dit kort.

Problemer

Hvis du oplever problemer med Check Udvej appen ikke virker, skal du prøve at slette appen. Du skal herefter slukke og tænde din telefon. Vent herefter 15 minutter før du installere den igen. 

Hvis du stadig oplever problemer, skal du igen prøve at slette appen, for herefter at slukke og tænde telefonen. Når du har ventet mindst 24 timer, skal du installere den igen.