Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu

Fejl og hjælp

Betalingsfejl

Har du ubetalte rejser i Rejsekort som app, er din konto suspenderet, hvilket betyder, at du ikke kan checke ind og starte en rejse med appen. Så snart du har betalt for dine rejser, kan du bruge appen igen. Det kan være nødvendigt at tilkoble dit betalingsmiddel, MobilePay, igen til Rejsekort som app.

Hvis du opdager, at der er fejl i appen, skal du hurtigst muligt give besked til Rejsekort Kundecenter.

Du kan kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Kundecenteret har åbent alle hverdage 8-16. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under Din rejse i rejsehistorikken.

Fejl på rejsen

Hvis du ikke kan checke ind og starte en rejse i Rejsekort som app, kan du forsøge dig med disse 5 gode råd:
1. Vent i 10-15 sekunder: Lad Rejsekort som app finde den nærmeste station. Det kan tage et øjeblik.
2. Tjek din placering: Sørg for, at din placering på Maps eller Google Maps er korrekt. Rejsekort som app skal vide, hvor du er for at kunne starte din tur.
3. Sørg for, at du har forbindelse til internettet: Sørg for, at du kan gå på internettet med Safari eller Chrome. Rejsekort som app har brug for internettet for at fungere korrekt.
4. Luk og åbn Rejsekort som app igen: Hvis du stadig har problemer, skal du lukke Rejsekort som app helt. Det kan du gøre ved at trykke på hjem-knappen og swipe Rejsekort som app op. Åbn derefter appen igen, og prøv at starte din tur.
5. Tjek din telefons kompatibilitet: Sørg for, at din telefon opfylder kravene til at bruge Rejsekort som app.
Du kan læse mere om kravene til din telefon under spørgsmålet "Hvad er kravene til min telefon, hvis jeg vil bruge Rejsekort som app?" på siden "Konto og opsætning".

Gå til siden Konto og opsætning

To typiske problemer i Rejsekort som app:
1. Netværksproblemer:
Sluk for WIFI, da nogle offentlige wifi-netværk ikke leverer internet, medmindre du logger ind (fx gratis wifi på togstationen eller i bussen).
Sørg for, at Rejsekort som app kan bruge dine mobildata.
Generelt er det god praksis at prøve at skifte mellem Wi-Fi og mobildata.
2. Lokationsproblemer:
Sørg for, at din telefons placeringstjenester er slået til.
På iPhone skal du kontrollere, om telefonens tid opdateres automatisk.
Hvis du bruger en Android-telefon, skal du følge de specifikke instruktioner for at løse lokationsproblemer.
Hvis du opdager, at der er fejl i den rejse, du har foretaget, skal du hurtigst muligt give besked til Rejsekort Kundecenter.
Du kan kontakte Rejsekort Kundecenter ved at ringe på tlf. 70 11 33 33. Kundecenteret har åbent alle hverdage 8-16. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os i appen via kontaktformularen under din rejse i rejsehistorikken.
Hvis det viser sig, at du skal have penge tilbage, vil pengene blive overført via MobilePay. Du vil modtage en mail med en vedhæftet faktura, hvor der står, hvor mange penge, du får tilbage. Du vil desuden modtage en mail med en faktura på de rejser, som du har foretaget den pågældende dag.
Rejsen og beløbet vil blive korrigeret i appen under Rejsehistorik.
I tilfælde af, at telefonen lukker ned, så laver appen en backup af rejsen, og du skal blot åbne appen igen, så snart telefonen er startet op igen. Din rejse vil fortsat være aktiv i appen.

Hvis mobilforbindelsen bliver afbrudt under rejsen på grund af tekniske problemer, eller hvis appen ikke længere fungerer (hvis batteriet f.eks. løber tør for strøm, eller der sker et systemnedbrud), bliver du automatisk checket ud efter 15 minutter, og din rejse vil ikke længere være aktiv. Hvis problemet løses inden for 15 minutter (fx ved genstart af telefon), forbliver rejsen aktiv.

Få hjælp

Du kan få hjælp af Rejsekort Kundecenter. Du kan kontakte Rejsekort Kundecenter på flere måder:

Har du brug for hjælp, kan du ringe til Rejsekort Kundecenter på tlf. 70 11 33 33. Kundecenteret har åbent alle hverdage 8-16. Tast først 3 for Rejsekort og dernæst 2 for Rejsekort som app.

Du kan også kontakte os via kontaktformularen i appen. Der er både en kontaktformular under den enkelte rejse i rejsehistorikken og en kontaktformular under "Kontakt" i hovedmenuen.

Det er også muligt at benytte Kontaktformularen på hjemmesiden.

Skriver du til os, får du en kvittering på din henvendelse sendt til din mail med det samme. Vi bestræber os på at give dig svar indenfor 2 arbejdsdage.

På vores hjemmeside kan du også finde vejledninger, video-guides og svar på de oftest stillede spørgsmål.

rejsekort logo

Hvis du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Alle hverdage kl. 8-16.

Kontakt kundecenter