Klager skal i første omgang rettes til Rejsekort Kundecenter via kontaktformularen. Hvis du er uenig i Rejsekort Kundecenters afgørelse af en sag, kan du klage til en af instanserne nedenfor. Rette klageinstans afhænger af, hvad klagen vedrører.
Ankenævnet for Bus, Tog og Metro
Klager der vedrører fejlbehæftet udstyr, opkrævning af kontrolafgift, Rejsekorts funktionalitet, manglende check-ind og -ud eller aktivering, optagelse i kunderegisteret m.v. kan indgives til Ankenævnet for Bus, Tog og Metro via et klageskema, der findes på www.abtm.dk
EU-Kommissionens online klageportal
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis de er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives
Ved indgivelse af en klage skal klageren angive e-mail adressen administration@rejsekort.dk.
Forbrugerombudsmanden
Forbrugerombudsmanden behandler klager over Rejsekort & Rejseplan A/S' generelle vilkår samt markedsføring og reklamer (Markedsføringsloven).
Forbrugerombudsmanden kan desuden behandle klager over fx manglende overholdelse af oplysningskrav, tredjemands misbrug af kort, god skik m.v. i henhold til lov om betalinger.
Datatilsynet
Klager over Rejsekort & Rejseplan A/S’ behandling (registrering, videregivelse etc.) af dine personoplysninger, herunder i forbindelse med spærring af et Rejsekort, behandles af Datatilsynet.
Spørgsmål og tvister om fortolkning af kortbestemmelserne er underlagt dansk ret.
DSB’s Kundeambassadør
Hvis du har modtaget et skriftligt svar vedr. rejse med DSB, og du ikke er tilfreds med afgørelsen, kan du henvende dig til DSBs kundeambassadør.
→ Læs mere om henvendelse til DSB's kundeambassadør.