Tre trin til nemt at komme i gang med Rejsekort som app

5. sep 2024 kl. 11:25
Med den nye app kan rejsende nemt og hurtigt swipe sig ind og ud af bus, tog, metro og letbane uden at skulle holde det velkendte plastkort op foran de lysende blå standere. Følg guiden og kom hurtigt og nemt i gang med appen.

Det velkendte Rejsekort er netop lanceret som app – en enkel og brugervenlig løsning, som gør det nemmere at rejse fra A til B med kollektiv transport. Løsningen har længe været efterspurgt af Rejsekortets mange brugere, og de kan nu se frem til en mere smidig rejseoplevelse.

"Vi er glade for, at vi endelig kan gøre det nemmere for danskerne at rejse. Rejsekortets nye app betyder, at man ikke længere behøver huske det fysiske kort eller kigge efter de blå standere, når ens rejse er slut. Og så er det nemt og hurtigt at komme i gang med at bruge appen," fortæller Jens Willars, kundedirektør hos Rejsekort & Rejseplan A/S.

Og hvordan kommer man så i gang med at bruge den nye app? Følg guiden her:

1# Kom i gang med appen på 2 minutter

For at komme i gang skal du først downloade Rejsekort som app. Den findes både i App Store og Google Play. Appen er gratis at downloade og nem at sætte op - det kræver kun en e-mail, fornavn, efternavn, telefonnummer og fødselsdag. Betalingen kan sættes op med enten betalingskort eller Mobilepay, afhængig af hvad du foretrækker.

2# Brug appen på din næste rejse

Den nemmeste måde at komme i gang med Rejsekort som app er at bruge den på din næste rejse. Prøv den af, når du skal med bus, tog, metro og letbane, og skifter du transportmiddel undervejs, skal du ikke checke ind på ny. Du vil hurtigt opdage, at den gør din rejse lettere, og snart vil det føles helt naturligt at have den med på farten.

3# Rejs til den velkendte Rejsekort-pris

Prisen på din rejse er uændret, så du får samme rabatter, som du er vant til med plastikkortet, hvis du er mellem 18 og 25 år eller er 67 år eller derover. Har du optjent rabat på Rejsekort som kort, kan du overføre rabattrinnet til Rejsekort som app.

Fakta om Rejsekort som app

Sådan virker Rejsekort som app

• Check ind og ud sker med et swipe i appen og ikke på de blå Rejsekortstandere
  • Du kan nøjes med ét check ind på hele rejsen, også selvom du skifter mellem bus, tog, metro og letbane