Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu

Fra kort til app

Fra kort til app

Nej, du kan ikke knytte dit Rejsekort som kort til Rejsekort som app. Det er 2 forskellige systemer.

Dit Pendlerkort og din e-pung fra dit Rejsekort som kort kan derfor ikke overføres til Rejsekort som app.

Ja, der er følgende forskelle at huske på, når du rejser med Rejsekort som app:

1) Du skal checke ind via appen på din telefon, inden du stiger ombord på transportmidlet, og checke ud via appen efter at du er steget af. Det er særligt vigtigt at huske i busserne, hvor forandringen er størst.

2) Du skal ikke checke ind på ny, når du skifter mellem transportmidler på samme rejse.

3) Du skal først checke ud, når din rejse er helt slut. Hvis du glemmer at checke ud, gør vi det for dig om natten, eller du kan vælge at tilføje ’Smart check ud’ i din opsætning.

4) Du skal ikke tanke dit Rejsekort op – alle dagens afsluttede rejser med Rejsekort som app opgøres og betales dagligt via MobilePay.

Nej. Pengene fra dit Rejsekort som kort kan ikke overføres til Rejsekort som app, fordi du i denne version af appen betaler for dine rejste rejser,  én gang dagligt via MobilePay. I senere versioner bliver det også muligt at betale via betalingskort.

Du vil stadig kunne bruge dit Rejsekort som kort i den kollektive transport, indtil der ikke er flere penge på det. Herefter kan du nøjes med udelukkende at bruge Rejsekort som app.

Ønsker du at få tilbagebetalt dit indestående fra Rejsekort som kort, har du følgende muligheder:

  • Har du et Rejsekort Personligt, kan du spærre det via Selvbetjening eller tlf. 70 11 33 33 og få restsaldo udbetalt. Vær opmærksom på, at dit Rejsekort bliver lukket, når du får saldoen udbetalt
  • Har du et Rejsekort Anonymt kan du få restsaldo udbetalt ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33 og få tilsendt en formular
  • Ønsker du personlig betjening, kan du også få udbetalt resterende saldo via salgssteder. Du finder nærmeste salgssted på rejsekort.dk

Grundet ekstraordinær travlhed kan du opleve længere tilbagebetalingstid end normalt. Vi arbejder på at gennemføre alle betalinger hurtigst muligt og i modtaget rækkefølge. 

Rejsekort som kort

Ja, du kan stadig bruge dit Rejsekort som kort.

Vær opmærksom på, at du kun kan se dine rejser på Rejsekort som kort, når du logger på Selvbetjeningen.

Ligesom du i appen kun vil kunne se de rejser, som du har taget med Rejsekort som app.

Vær opmærksom på, at evt. rabattrin optjent på det ene registreres ikke på det andet. Du kan overføre dine optjente rabattrin fra Rejsekort som kort til Rejsekort som app. Læs mere om denne mulighed i appen i menuen under rabatter og dernæst mængderabat.

Vær opmærksom på, at du kun kan få overført din mængderabat én gang. Hvis du efter overførslen fortsætter med at benytte Rejsekort på kort, overføres ikke yderligere optjent mængderabat til appen.

Ja, vi anbefaler, at du beholder dit Rejsekort som kort indtil alle de funktioner du har brug for som rejsende, er tilføjet.

Med dit Rejsekort som kort kan du for eksempel stadig tage en medrejsende, din hund og din cykel med. De funktioner bliver først mulige senere på Rejsekort som app.

Da de to Rejsekort ikke samkøres i forhold til betaling, anbefaler vi ligeledes, at du stopper evt. automatisk opfyldning af Rejsekort som kort og så vidt bringer saldoen ned.

 

Når du ønsker at lukke dit Rejsekort som kort og kun rejse på Rejsekort som app, går du til Selvbetjening og vælger det relevante Rejsekort. I feltet klikker du på det røde X for at spærre kortet. Når du spærrer kortet, kan det ikke genåbnes.

Efter spærring/lukning af Rejsekort som kort bliver din saldo opgjort og evt. overskydende beløb overføres til din Nem-konto indenfor ca. 14 hverdage.

Vær opmærksom på, at der grundet ekstraordinær travlhed kan opleves længere tilbagebetalingstid. Vi arbejder på at gennemføre alle tilbagebetalinger hurtigst muligt efter modtagelse af anmodning.

Du kan også kontakte Rejsekort Kundecenter på telefon nummer 70 11 33 33 for at få hjælp til at spærre kortet. Har du et Rejsekort Anonymt, skal du kontakte Rejsekort Kundecenter og få tilsendt en formular. Du finder mere information om lukning af Rejsekort Anonymt her:

Udbetaling af saldo for Rejsekort Anonymt →

Du kan læse mere om vores regler for lukning af Rejsekort som kort i vores Rejsekort kortbestemmelser her:

Rejsekort Kortbestemmelser →

Nej. Med Rejsekort som app, kan du finde alle funktioner og informationer i appen.

Selvbetjeningen giver kun adgang til funktioner og oplysninger fra Rejsekort som kort.

Du kan stadig bruge det Rejsekort som kort som du plejer. Det nuværende Rejsekort som kort og validatorer (de blå standere) består, indtil vi har lanceret løsninger, der kan erstatte det system.

Rejsekort som app er et af de mest efterspurgte produkter fra vores kunder. Samtidig er det nuværende rejsekortsystem ved at have nået sin teknologiske levetid og skal med tiden udfases. De blå check in standere er vedligeholdelseskrævende, og mange kunder synes, at det er besværligt og irriterende, at man skal huske at checke ind og ud med Rejsekort som kort - også når man skifter mellem transportmidler.

Vi ved, at der er kunder, som af forskellige årsager ikke ønsker eller har mulighed for at bruge en app, og til dem er vi i fuld gang med at udvikle en alternativ løsning. Der vil komme en løsning med kort og en form for udstyr, som det kendes fra det nuværende Rejsekort. Vi giver besked i god tid inden en ny ordning tages i brug.

rejsekort logo

Hvis du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Alle hverdage kl. 8-16.

Kontakt kundecenter