Gå til hovedindhold
Ikon for at åbne menu

På rejsen

Rejse

1. Start din rejse - check ind
Åbn Rejsekort som app, og nærmeste station eller stoppested vises automatisk. Du skal være i nærheden af en station eller et stoppested for at kunne checke ind, hvis du ikke er det, så vil du få vist en fejlbesked, som forklarer problemet.
Du skal checke ind, før du stiger om bord på et transportmiddel. På den måde sikrer du, at din billet er gyldig.
Check ind ved at swipe til højre.
2. Rejs og vis din billet
Nyd din tur uden bekymringer. Når kontrolløren kommer forbi, skal du blot trykke på "Vis billet", så din QR-kode kan scannes. Kontrolløren kan kræve, at du fremviser ID.
Når du skifter transportmiddel, skal du ikke foretage dig noget i appen. Vent med at checke ud til din rejse er helt slut.
3. Stop din rejse - Check ud
Når du er færdig med din rejse, og du har forladt det sidste transportmiddel, skal du checke ud ved at swipe til venstre. Herefter klarer appen resten.
Glemmer du nogle gange at checke ud? Så har du mulighed for at få hjælp ved at aktivere Smart check ud.
4. Efter din rejse
Rejsekort som app tager sig af beregning af din pris og afregner dine rejser en gang i døgnet.
Eventuelle rabatter, du er berettiget til, vil automatisk blive tilføjet din faktura fra dag til dag. Betaling sker fra dag til dag, hvor du betaler samlet én gang dagligt for de rejser, som du har foretaget i løbet af dagen.
Med Rejsekort som app kan du købe billetter til kollektiv transport i hele Danmark. Du kan desuden bruge appen udvalgte steder i Sverige (Malmö C St., Hyllie St., og Trianglen St.) samt på en enkelt busrute i Nordtyskland (Buslinje 110 Sønderborg-Flensborg). Appen kan ikke anvendes på Bornholm hos BAT.

Check ind og ud

Du skal checke ind, før du stiger ombord på transportmidlet. Hvis du checker ind, efter din rejse med kollektiv transport er påbegyndt, kan det betragtes som misbrug og du kan risikere at modtage en kontrolafgift.
Du skal ikke checke ind igen, hvis du skifter transportmiddel undervejs på din rejse.
Du skal checke ud, når din rejse er helt afsluttet, og du er steget af transportmidlet.
Hvis du glemmer at checke ud, vil Rejsekort som app automatisk checke dig ud i løbet af natten.

Hvis prisen for din rejse er forkert, skal du hurtigst muligt kontakte Rejsekort Kundecenter. Det kan du gøre ved at ringe til Rejsekort Kundecenter på tlf. 70 11 33 33. Tast først 3 for Rejsekort, og dernæst 2 for Rejsekort som app. Du kan også skrive til os via kontaktformularen i Rejsekort som app under din rejse i rejsehistorikken.

Hvis du vil undgå at glemme at checke ud, så anbefaler vi, at du aktiverer notifikationer og "Smart Check ud".
Bemærk! Det er ikke muligt at benytte den eksisterende app Check Udvej til at indmelde manglende check ud i Rejsekort som app. Check Udvej appen kan kun anvendes til Rejsekort som kort.
Hvad er Smart check ud?
Hvis du har slået Smart check ud til, kan Rejsekort som app påminde dig, når du er stoppet med at bruge kollektiv transport, men har glemt at checke ud. Her vil Smart check ud sende en notifikation på din telefon inden for 10-30 minutter, så du kan vælge mellem at afslutte eller fortsætte din rejse. Hvis du glemmer at afslutte din rejse manuelt, vil Smart check ud automatisk checke dig ud. Smart check ud skal være slået til, inden du checker ind.
Hvordan slår jeg Smart check ud til?
1. Aktivér Smart check ud i Rejsekort som app. Det gør du ved at gå til Menu > Indstillinger > Rejse og aktivere Smart check ud. Du kan også trykke på det lille ikon lige over Check Ind.
2. Check ind ved at swipe til højre i appen.
3. Så snart appen opdager, at du ikke længere bruger kollektiv transport, giver appen dig en notifikation.
4. Hvis du vil fortsætte din rejse, kan du klikke på "fortsæt rejsen" inden for 5 minutter efter, at du har modtaget notifikationen på din telefon.
5. Hvis du ikke foretager dig noget, afslutter appen rejsen for dig via Smart check ud.
Hvornår udløses Smart check ud?
Smart check ud udløses, når appen identificerer, at du ikke længere rejser med kollektiv transport. Herefter igangsættes en automatisk udcheckingsproces, som du kan afbryde manuelt, hvis du fortsat er igang med at rejse.
Har Smart check ud indflydelse på billetprisen?
Smart check ud påvirker ikke din billetpris. Efter hver tur evaluerer systemet bag Rejsekort som app den rejste rute og beregner din pris.
Nej, i Rejsekort som app, er det kun muligt at checke dig selv ind. På et senere tidspunkt bliver det muligt at checke medrejsende ind.
Nej, når du har checket ud, så er din rejse afsluttet, og du bliver faktureret for din afsluttede rejse. Hvis du checker ind igen, vil du blive faktureret for en ny rejse. Dine rejser bliver ikke sammenlagt som på Rejsekort som kort.

Kontrol på rejsen

I forbindelse med kontrol af din billet i Rejsekort som app, skal kontrolløren kunne se dit navn, alder og fødselsdato. Kontrolløren kan bede om ID. Læs mere i vores privatlivspolitik:

Privatlivspolitik

rejsekort logo

Hvis du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Alle hverdage kl. 8-16.

Kontakt kundecenter