Gå til hovedindhold

Min konto og mine data

Lokationsdata

For at vi kan registrere din rejse med Rejsekort som app korrekt, skal du aktivere appens placerings- og lokaliseringstjenester.

Hvornår indsamler vi dine lokationsdata? 

For at sikre, at du har en billet og betaler den rigtige pris for din rejse, bruger vores app din lokationsoplysninger. 

Vi gemmer dine lokationsdata i et arkiv i 36 måneder. Det gør vi blandt andet for at overholde Forældelsesloven, herunder for at du kan få penge tilbage, hvis appen ved en fejl har beregnet din rejse forkert.

Vær opmærksom på, at hvis du glemmer at checke ud, gemmer vi også lokationsdata, indtil du selv checker ud, eller systemet automatisk gør det for dig – dog kun i 2 måneder.

Vi anbefaler altid, at du checker ud med det samme. Slår du Smart check ud til i appen, hjælper vi dig med en påmindelse.

Du kan altid læse nærmere beskrivelse af vores indsamling og brug af dine lokationsdata i vores vilkår, som du finder her Det med småt | rejsekort.dk

Vi bruger udelukkende din lokation til at:

  • kortlægge de rejser, du gennemfører
  • dokumentere din rejse
  • beregne den korrekte pris for rejsen
  • påminde dig om manglende check ud
  • checke dig ud automatisk (smart check ud-funktion i appen)
  • sikre, at du fortsat vil være checket ind og har en gyldig billet hvis appen eller din telefon utilsigtet lukker ned

Hvorfor skal du dele din lokation ’Altid’ på iPhone?

Hvis du har en iPhone, skal du slå lokationsdeling til ’Tillad altid’. Apples styresystem er sat sådan op, at vi skal have adgang til de rejsendes lokalitet ’altid’, for at Apple vil give os lov til at sikre, at:

  • Billetten er gyldig, selv hvis appen lukkes ned – enten af kunden selv, eller fordi telefonen opdaterer eller slukkes
  • Vi bruger desuden disse lokationsdata til at minde dig om at checke ud, hvis vi kan se, at du ikke længere rejser, men stadig er checket ind i appen

Vi bestræber os på at levere den bedst mulige oplevelse, når du rejser med Rejsekort som app med kollektiv transport. Du kan læse mere om vores databehandling i vores privatlivspolitik.

Gå til vores Privatlivspolitik 

Sprogvalg

Rejsekort som app understøtter dansk og engelsk i appen. Rejsekort som app vælger sprog ud fra, hvad sproget i din telefon er sat op til.

Så hvis du vil skifte sprog fra engelsk til dansk eller omvendt, skal du vælge det i din telefons indstillinger og altså ikke i appen.

Deaktivering

Du kan deaktivere din konto i Rejsekort som app under Indstillinger. Det gør du ved at åbne Rejsekort som app, gå til Indstillinger, scrolle ned i bunden og vælge: Deaktiver konto. Du skal herefter bekræfte, at du vil deaktivere ved at skrive DEAKTIVER.

Vi opbevarer vi dine rejsedata i 36 måneder fra registreringen af oplysningerne. Herefter anonymiseres dine rejsedata og kan ikke længere knyttes til dig. Hvorfor vi gør det, kan du læse i vores privatlivspolitik her:

Privatlivspolitik

Som passager i offentlig transport har du ret til at gøre indsigelse i op til 36 måneder efter rejsen. 
For at kunne behandle eventuelle indsigelser opbevarer vi dine rejsedata i 36 måneder fra registreringsdatoen, og i denne periode vil din konto blive deaktiveret i stedet for at blive slettet.

Privatlivspolitik

rejsekort logo

Hvis du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Rejsekort Kundecenter.

Kontakt kundecenter